V textu důsledně zachováváme tvaroslovné zvláštnosti a ostatní jazykové odchylky od současného úzu (v zástupě, v popele, na tituli, femininum plevel, maskulinum gest, Vltavin, indikativ presenta nechtí, buchoce, slovotvorné zvláštnosti prodajný, oživělý, devatnáct, kompozita stříbročistý, tisíchlasý, psaní částic jsouť, nechať, platiť, slyšelať, tvar druhové číslovky dvé ad.). Nezasahujeme do kvantity samohlásek a kvality souhlásek (cář /= car/; dvéře, myšlénka, káčer, lakadlo, křida, dama, srdečko, zradný; pěsť, smrť; tenší), hiátové -j- (lilije) ponecháváme, jakož i užívání různých hláskových skupin při skloňování substantiv (slyšet melodii - s melodijí). V maximální míře šetříme starší jevy pravopisné - respektujeme psaní původem cizích slov (adressa, noblessa, nonchalance, korrespondence, president, thema), zdvojené -nn- na švu mezi kořenem a příponou (zákonník, nádenník; junný) a ss- (ssát) i distribuci s - z v předložkách a předponách (se všech stran, s počátku; stepilost, spocený, zhluk, zkácet, zcvrknout se; podobně též absence počátečního grafému v předponě: zbudit). Beze změny ponecháváme příslovce a ostatní výrazy psané zvlášť (na zad, na hlas, v pravo, v zadu; co že, kdo pak; kdy bych), a v tomto smyslu neupravujeme ani kolísání podob jak by - jakby (jakby dumal - jak by tleskaly). V příčestí minulém i u dalších výrazů respektujeme nedůsledné užívání apostrofu (problesk’ - lesk, uhodla’s, spával’s - slyšels; jak’s). Ve výjimečných případech aktualizujeme interpunkci - zvláště sjednocujeme uvozovky v dialozích a hierarchické značení přímých řečí (střídání různých typů uvozovacích znamének pokládáme za jev ryze formální, který je nadto v knize realizován nedůsledně); kolísavé užívání uvozovacích znamének u vnitřních monologů však nenormalizujeme. Dále upravujeme psaní velkých písmen (zachováváme je tam, kde pro jejich užití existuje interpretační důvod: Masopust - je autorem apostrofován; zájmena Vám, Vás přepisujeme na vám, vás tehdy, je-li u nich verzál užito automaticky, nikoliv však například při vyznání lásky na s. 131-132, kdy signalizují projevovanou úctu ad.). Na další textologicky problematické jevy upozorňujeme v komentáři.