Sbírku, která je zároveň prvním svazkem Bohdana Kaminského Sebraných spisů veršem i prózou, tvoří jedna básnická skladba, rozdělená do třiceti šesti oddílů. Na začátku sloky zachováváme verzálu, a to i tam, kde zároveň nejde o začátek věty. Ponecháváme veškeré jazykové zvláštnosti a odchylky od současného úzu, ať už jde o kvantitu samohlásek (dvéře, záchrance, přivrženci, kariery, uragan, zřidla, staromodní – móda), kvalitu souhlásek (čtyry, švakr, otevrou; dále měkká koncovka u feminin skloňovaných podle vzoru kost: masť) nebo o slovotvornou (veldílo, hopce /= hopsá/) a tvaroslovnou podobu (v deklinaci substantiv: nominativ singuláru dceř, lokál singuláru na vrcholi, lokál plurálu slovích, instrumentál plurálu ramenoma); příklonné -li připojené k neslovesným slovním druhům tiretem (času-li, čtenář-li, to-li) zachováváme. Na rovině pravopisné šetříme distribuci předpon s- a z- (shlédnuv, ztravuje), do spřežkové podoby nestahujeme příslovečné a částicové výrazy (na příklad, z blízka, na štěstí, s bohem, div že), a to ani tehdy, když jejich užívání kolísá (bůh ví – bůhví, na konec – nakonec); neupravujeme nejednotné psaní číslovek (tj. dvě stě s mezerou, ale stotřicet bez mezery). Zachováváme variantně uplatňovaný apostrof především v příčestí minulém (necek’, všim’ si; natáh); apostrof respektujeme i v případě, že zastupuje koncové -i v infinitivu (slézt’) nebo koncovku u podstatného jména (zem’). Zdvojené souhlásky -ss-, -ll-, -mm- i skupinu souhlásek -rh- ve slovech cizího původu (vernissáž, kollej, commis, rheumatismus) stejně jako původní pravopis těchto výrazů (Loreley, soirées, five-o-clock, portrait, cognac) neopravujeme. Malé písmeno ve slově následujícím po vykřičníku, jehož ukončovací funkce věty je oslabena, ponecháváme. Zasahujeme do interpunkce zvláště doplňováním čárky do souvětí souřadného. Ponecháváme však čárku před nevětným než podobně jako interpunkci ze syntaktického hlediska nadbytečnou (s. 13, ř. 17–18: Vítala pány rytíře, / a hrabata, a prince –). Jednotlivým textologickým otázkám, které přesahují rámec ediční poznámky, se věnujeme v komentáři.