Co o životních, lidskosti se přete
Co o životních, lidskosti se přete
cílech a věcnosti, kdo větší v píli,
spor Hyblae pramu, Haerejského tknete
ve krásy dílo tuchou sotva v cíli,
vždy saeculární meta v čas se schýlí,
pochybnost jiná v hruď ať vře, ji mýlí.
Ve apostrophu titulaci s klidem
jsi Herodotem spíš či Thucydidem,
Liviem pelasgické rodiny
a obce nesměrné, Xenophon ctný
ve rozmar, Scillu lovec Cypris vzňatý?
Však Plutarcha čím portrait velký, svatý,
Mignett či Thier módní ve trojici
specima pontifexů pseudovlasti,
Montesquieu, Michelet, Sarcey, Thegan zvící.
Chvil přijde festonový steh vést, davu
v panem et circenses naplnit v právu
střep bacchický chval nardem, lacem v slasti,
než na veliký mih zřít bez účasti,
timp s maskou colossnou minouti suše.
Zda choretida v úkol s tubou v věnci
si sbělíš mima křídou ve intenci
líc, v pych bys conthurnu kdy zvedneš patupatu,
zdál víc se dojatý, v květ v eloquenci
orator trópu, frízu, kuře umu,
i krásy v rostrum či na milník v chvatu.
Dne slávy minulosti onyx sumu
pstré strasti plaší, přítomnosti dumu
rzi provokace. Hle, slz nepravých
sůl či crém v zor klienta.
Zrvané v stih
zda posluchače srdce žďá a hledá,
co affectuje v apell, v evocaci,
zda v hrot Pallady cicada výš sedá
v sen, snahu bastard spíš ať zřen.
Střep socratský poplachu zapomnění
ve žhavost lichého, sváteční v mžení
kment togy, leč nach tyrský stejně v láci
požitku v sad Ataie výš hled smělý,
v shon bacchanalií svátečních slepé
se rozvře ku zásluze velkolepé
oko i nitro. Čím bouř, týl jež tepe
kdy, skrání runa dál, vzdech rtu, stesk, sen,
vděk saeculární chvíle ctěte, léta,
jej mněte, jeho zvěst ať v cíp ves vzlétá,
v šíř i dál.
Šprým profanních dnů dál,
hra, bigótnosti holé carneval,
též kdy. Ráz srdce každý jinou volá
zvěst ve heroickém vzdmutí, chvějí
po Ullyssa fatální epopeji
v věž, řetěz dobrodružství pulsy k svoru.
Žďá vločka mladosti lós neúmoru
a generace nová svěží síla.
Věk nezmožena sní být, v zoru
jas, plam jak vulcanský krb. Kdys
že zdřímnout musí dělník, druži v rys
té nemluvte, cyclický spočinouti na díla
vzruch, že héros má v sled tknouti
pól a břeh nustatský Aeolos sám,
bard orfický.
Leč v ocel pěst se slila,
i muscul v posud, meč mu třtina v pram,
[1]
a péra v břímě pavučinou v dech
japyxu, k jazyku duch pravdy k lemu
jak žene, v hesla tvého radu v spěch
tož, otče. Avšak barv též v výbor v themu
a názorů, původu versí: Svůj vždy k svému
v příz labyrinthu chimér thesí, mnění
kývá a svítí maxim tvůj v změť snění.
Hle catarakt je širý svět náš mladší
vývoje, příboje, rozkvětu, snahy,
v stáj husí nespoutáte jej, nesvřete k pláči.
To v roli Caliban! – Ve návrat tmese
sokola směníte zda charých v meze
kyn norm a convencí ve Capitolu
ptáka a kmocha kého. Dob čím krida
a uzly její v času řeku v bolu?
Zda časný župan s kápí nečinnosti,
vlažnosti nasadíte palstristovi,
encomiastu, v požitek zda shoví
vám dýmky v flegmatické soukromosti
krev té, jež mládí řine ve bystrosti
víc české než, tož v hold jak stupně v málu
blíž Čechie imaginární piedstálu.
Snad hřešila ta krev kdys pulsu v mok
lenejský purpurný, historie je spití
svědectví bacchantského v řetěz slok
a sloupců svých jen. Skutečnosti v krytí
leč sluší tolerantním, klidným zbýti,
v soud skromným, její plod vždy vděčně vzíti.
Leč směna ať si krb i pól ves hlídá
i forum naše, trh ve módy rázy
příboje a její směrů ve invasi,
škol, principů, barv, enclin v svah či hrázi:
ty nezatratíš, otče lidu, bdící
upíráš na dějů změť zřítelnici,
víš, život národa je heroida
jak jednotlivce bytí. Babky snění
jongleurů umění debutu v mžení
oboly zlišíš v věrném roztřídění
jak kostky v astragalu drob. Nach v bok
kýv’ Venuský její, pes Mína v krok?
K dnu vln až zříš ať zájmů, léna krásy
neb umu pych též dno má vervy, spásy,
ne puklé Danajské inferní šeré
komédie či tragičnosti které,
leč profannosti triomfu. Znáš všecko,
zjevy i léna, úkoly, v smích děcko
a přísně nesoudíš, kde narva v srdci,
zda kámen ještě v nelítostnost vrci
bys nálezu moh, Zana heliast
za Phryny v areopag soudce v slasť.
V oraclum sibylla kdes, slnný
zda maxim v odvěť kýv’ by dvojsmyslný?
Čím Diodor ti Siculský, leč hárá
kde question Wandickova Belisara,
kdy slep jak Žižka náš, gorgóna chará,
je héros.
Hle, Bosuett! Blíž pieta kusá
je tableau v čtyřiceti létech Husa
v galerii portraitu pólů, světa kmenů,
zda v pochopení vyšší u tě cenu
má dílo René Boivina. Však z harmonie:
zda ženou není máť též Uranie,
dsku v dlaň a klín, tož genru historie,
specima patróna. Jak Icasie
zda není plna kapric, perfidie?!
Rci, namítej kdoskdos, družné podnikáme
i svazy, o monopoly kdy třeba dbáme,
kdo tísnit, vázat můž’ nás a se příti?
Kdo volbu národa můž’ omeziti
a kroky, podniky, pych vůle v zbytí?!
Kde rádcem Montesquieu či ty, co svítí?!
Svůj k svému! O maximu pochybnosti
kdo můž’ být, nejistotu v hruď ať hostí,
či v Psyché nerozhodnost klín, můž’ hráti
v sám hazard, engagmenty podnikati
smluv národ, chce-li, svobodným v to v dosti
je, zor arény světa obrátiti
Europy na se, zájem svůj. Nám Fontenelle
leč nepřikáže v vážném dialogu
o smrti,smrti truchlou oblékati tógu,
cult Aidu v žerď či tabuli vpsát v žel.
Leč s psalmistou kdy národ v čest chant vzpěl
2
spravedlnosti množství, lidstva, věku,
ať Diké v sardský kment či vzýval v vděku,
otce Zebaotha, řka a uznávaje:
Soud váš buď z práva ves, sen ctný v hruď zraje
a křísí vám se, vzkvétá, spravednými
zbuďte, jak k sobě, k jiným ctnými,
v své blaho prozřetní jak v jiných scestí
za bludu, rmutu též, v ves podnik štěstí,
zdar národu můž’ kynout a plát v tresti,
pleiony aetru, zlata hvězd se zvěsti
hlas jeho dotýká slávy.
Serapis svědč,
dóm její největší že z všech, cult v péč.
Leč pro zásluhy colosnost tvé, lidu
zda třeba říci víc, ostruhou Pierridu
víc tknouti, podnítit ve díku skoj
mrak širé obecnosti, množství v voj.
Jak věřit, důstojně lze děkovati
ti?! Lkej jen a pros s lidem, zdar by přáti
chtěl Diespiter v péč, zájem i snahu,
neúmor, píli, podnikavost v váhu.
Vždy trvale stál’s s obecností, v lad
shody a congruence, democrat
byl’s věrný, ryzí. V labutí tož služ,
ať stróphy pečeť chapitru v líc, v nuž:
Kdo s lidem šel vždy, svobodný byl muž
a v pravdě velký vždy!
Cyclický
leč duch tvůj aethrem pluje classický
v doklad: nadpřirozeným Čech též, nadlidský
rek liberálnosti v sloup. Kol hvězdy tebe
vnov, tě coronuj věncem trs nebe
lauru a irid pleion sadu v střet.
Tak Bacchos corybantů tlum svých v vznět
cohortu coronuje. Hrom zní io,
v ryk hlasů orcán Polyhistor v ret
buď žehnán patrie, Herodot io,
všematky Čechie, patriota idól evio!!
Zásluhy ještě zbývá moře. Výš!
Zásluhy ještě zbývá moře. Výš!
Svět odhalené poklady a taje
žďá její zřít, líc flóru Sais báje,báje.
Metopy, cameje ne sbírat lós jen zbývá
ér charých v trosky, sporý rum v žeň kývá
ať, neskonalost zve-li: V dóm pojď blíž!
Avšak ó přijdiž, cnost mzdu nesmrtnosti
strádati můž’. Mistrovství zlatá cróna
pravého v abstinenci kvést můž’ vonná,
nard dýchat vděku, blaha. Den buď žítí
v heslo a tmesi, linea ať svítí
též nauk, svého dbej! Parce nech bdíti
ku stroji kužele o ostatní,
v péč, dílo jeho. Ty své hledat mni
a tkáti. Oeconomuj s časem, svije
se cód i manuál z dnů historie
tvých, héra historiografa ve obdobu.
Tvé memoiry nechť stínem mih dusí,
pusť uzdu, páku z dlaně mih, hlas v mdlobu
vzní, vzpluje, vznoří se: Oeconomovat se musí!
Leč siesta, spočin činnosti přerytí
a péče tvé zda značí, dělnosti
grazie družkami jsou, čest se druží
a blaho k dlani pilné na oruží.
Jsi břemenem si v nouzi činnosti
a nedostatku. V kyv prach hodin v láci
stroje, hle, v memento, tož přesypací
hodiny, spěch chvílí v uprchnutí
ať kreslí brzkém, popel, v nějž vše zvrací
se v sled.
Manual praeceptorky všech
dí větší, historie tož v zkazky tknutí
a látky sieclů moudrosti. Břeh
a nerv jest nelpět stoudné časovosti
na skoré, výš ve pozorovatele
vznést úvaze se, střízlivosti bděle.
Tak pontifexem prozřetnosti skvělé
též historie jest myst, on jiskru střeží
ferule Japeta, vestaly lampy světla,
jež z amba pravdy minulosti vzlétla
3
a zkazky. Toť dědictví jest dobra
dělníka role, hodné píle obra
a péče, z klasů zavržených zpráv
by zrno pravdy spravedlnosti kdys vybral práv
též. Hle, skráň mistra v Aurory nach v snech,
s přirozností jak kráčí obezřele
vnov v krok týž ve shodu, střet, krytí,
splynutí rythmů dvou.
Ó teplo žítí
a srdce syté světlo ducha k spití,
ó svatost volnosti! Váš vděk buď zdráv!
Co tvoří člověka? – Děj, běh jen dráhy
Co tvoří člověka? – Děj, běh jen dráhy
životní jeho, epopeje vlahý
rys v celku, microhistorie ctná
vnov jednotlivce, individua, občana.
Člověka nesměrnosti kdy tož z harmonie
netvoří Uranie léno, historie,
co jiného? V tom těžiště, bod foca
i váha holá: zásluha ať oka
pupilla její, žas ať hrází, soka
ať nemá její žeň, výkonnost. Víry
nejčistší, nejlepší muž též je z míry
a přesvědčení coloss, náboženství
čirého model, typ v vzor vyvolenství
ať, exemple. Či velkých doklad vzorů
či cíle velké musí bez odporu
mít v hledu člověk, má-li výš růst zpříma,
gigantské proporce ať v Psyché jímá
i norem ideu hruď, ducha, vznět.
Zří k idólu, neb magnet mohutnosti
pozbývá síly, cvikem-li zhrd’ v střet.
Leč nedá inoculovat se humannosti
štěp, musíš sám v proud na galeru, v mnohý
trud, v společnost vejíti v sobě s bohy,
ji sepnout v užší kruh a řetěz tužší.
Však pravou výtečnost ryk nepřehluší,
ni convence vzruch, mumraj, stran shon v stohy,
nájezdů toulů v věcné bojovnosti.
Číhej na halcyonský den, čkej v cnosti!
Ač Evesprid břeh, alby namáhavě
lze stihnout špic jen, přec kdy staneš v slávě
ve výši její, nebezpečné mnění
nad dvakrát liché vůle sestoupení
a touhy nepravé jest. Níž závist víří,
jak eurus duje. Zbuď výš proto, navě
jsi vzdálen, vetchosti a skorých vření.
Leč jasno, s vším trofej, laur vděku smíří,
zřím v úsměv klidný vždy tvůj portrait v snění.
Zřel’s ve své práci visiony králů
Zřel’s ve své práci visiony králů
a skrání kýv’s a mnil jsi opatrně:
S latrónskou laternou spět musíš v málu,
svřít světlo ducha v ni, neb rovno skvrně
bez flóru ceněno a bez závoje
by bylo, sviť a plaň teď v službu skoje
a terč jak solu, skryt Phoiba v noc
dle okolností tančí, těká, hraje,
bastardů, tyrannů po skráních taje,
teď střep zří zbytečným, hůl v dlaň teď moc,moc.
Svítil’s na Jindřicha Ptáčníka v spád,
Otakary, Jiříka z Poděbrad,
však nejvlastnější, kmete, mistře, psát
zda, nejlepší směl’s, povědít moh’ rád.
V homirské šíři kusá historie,
Bosuetti vaše je i Quizotti,
jste pravdy, spravednosti mlýna Quichotti,
s ním zápasíte, zboží žeň by vzdal
ves, kopí lámete pro ideal
i péra.
Genealogický rejstřík Romy
co svědčí, jeví v paralely val
a hráz. Však nehřeje-li, pouze slní
jas poznání, proč s lampy v dlaň výš vlní
4
a chví v zor vaší, Rhodu colosové,
nač zvedáte ji k aetru geniové,
ať době svítíte své, současnosti,
v cíl a břeh kynete, radíte. Snové,
jež běžnost nesnáší, jsou ony vaše,
chimerské zahrady charé jste lvové.
Ne v symbol signum střežit regiony
sfingy a masky, v světlo stavte zóny
a zvraťte na vás mohutného víc
co, zvíte: svět zor přivře či odvrátí líc
v vlažnost a mdlobu.
Gorgóny jste jasu,
za oře slunečné slnící v spásu:
heroi sílu neskryjete v massu,
titani zrození pro role nic.
Táž hrou a brakem v vtip je vám; té stránky
leč slabé jste: kde rozbíjíte stánky,
je pochybující Israel noci
aegyptské nevůle, ne Daphnis luhu
bucolského, vzplaň závod strojů v vzpruhu,
a syrinx triomphuj v scall, trillů duhu.
Však věrnost pravdě přísaháte věk,
lsti, zisku svět pluj vosou na ovoci,
hroz bída, nebezpeč i pohrdání.
Jak nekonečný genius je v vlání
Gai a světa, dětský zor k vám v lék
vždy touží v hoře, strasť a bouř, jen zjevtezjevte,
kým oelem, látkou ohnou lampa strádá,
an sotva vaše kdy jeho, zkad klidně
ve srdce skrápnete, jež řídí vlídně
a nutí lampu výš, jak dlaň ji žádá
v strop pleion. Pravdy stan tkví v Haemu,
tam neskonalých, týče se, čká sněmu
stůl, farsálských pych, slavnost polí v vděkvděk.
Ve spravednosti samé útěk vpřádá
se v asyl v ochranu, kryt piérský v trému.
Svěť mannu pierskou, chléb žďá, zda dům hada
apollský, tejský, grazií krb, ctí jejž v žas
a svatým věští, magickým má as,
oel empyrie, prozřetnosti v čas
toť studia nepřetržného v hůl a niť vůdčí.
My chápem neomylnosti pych vaší,
jenž loyalnost k vám, důvěru propůjčí,
rozšafní občané, vyšší, kormidlo mass
v pastýřství autorit, ať jméno ručí
dílen a mistrů za zdar plavby v žluči
var, síře Kokytu – – Toť, geniové – vnitřní jas!!
Vždy vůle účel i reguli střídá,
Vždy vůle účel i reguli střídá,
v proměně věčné, jež jest Protheida.
V kruh ona, písně orfické jak zvěsti,
činy, líc hérů, zjev se překocuje.
Však víte, histoři, v všem kývá, kuje
svor charý z prahu dob týž zákon jarý,
týž, božská přírodo a svatá, tvůj.
Vždy z krásy omlazené v transformaci
květ nový, leč týž exotismu v láci
vzejdi ve doby jiné vegetaci.
Však doufá, snář jen nekolísal v snění
spravedný, neklopýt’ sedmkrát v mžení
by, pochybnost též hrudí sirá
vzchvi. Moudrý sám v rozpacích zmírá,
kdy vyplněna v vrch mu naděj čirá.
Proč dí: ó pochybuji?! střepu zmámen
náčepem Tyché, pocal vypad’ z dlaně
neskonalosti onyx svrchovaný
a dokonalosti a klep’ o kámen
či v špižírnu mní zbyl by uchovaný
mu fata, amen bojí budovy se v hrany
či štěstí svého, plán že ztroskotaný
by budoucnosti v rum se sřítil planý
pro malý požitek a losu slevu?
To zřídka, břeh by Hesprid veslař stih,
zjev sporý, dlaň se zrvala, lup by v pych
též udržela a ve pozdní mih.
Však přízeň všeobecnosti co cení,
to hodno cti a slávy v neskončení.
Vždy Psyché, trpěly jež uhozeny
či břímě tíží, velmi milovány
5
v střet byly, cróna trní z směny
ve messiáše zleští relief,
skráň, portrait zušlechťuje.
Gyg, hle, valí,
jubilante, tvých códů manuály,
roj skřítků v tanec, grazií, medus v zpěv.
Ty z Rudohoří, Šumavy se valy,
teď výspy drahé, svaté patrie staly.
Jen v plachý kmit pomním ať. Blesk stráže
že revidované tvé conformnosti
ethické akt zda tkne kdy etablage,
přirozné v suplement ať v odbornosti
redakce cizí již i výkonnosti
dál o půl století v před drahou. Taj
či zastíraný, ukrývaný v báj
či travestický klep z Valdštýnské zkazky,
kroniky černé scientifist sázky
bodem a uzlem zhola skrovným v zdání
a informace učiní kdys maní
málo, čím tíseň v glossy nedostatku
a nóty. PomniPomni, jest nachu barva
vítězství, lící svěžesti, táž, narva
nezasloužené hany, výtky všaké
a nepochopení v zbodnutí jaké.
Na nitru člověka sidonská scála
a tyrský purpur, oslavy to sálá
ať magneské jak grajské rouno z mála.
Uzříť leč, koho zbodli v zvůle zmatku,
jeť nelítostnou ethická též v krátku.
To piedstálu níž, obrazu svátku
sním tvého, den a dobu, otče léna.
VímVím, běžnosti svět kol druh chladný věna
je v díl či dědictví. Též prázdné hrudi
a Psyché suché, slaneččí, jež studí,
jsou v davu tom, jenž směje se a baví,
plesá a proudí, ryčí, hesla volá.
S mäonskou holí vyjdem k prahům zhola
kdy Irus, chuďasi jak chimerského pátku,
specima mysti; polověk sám trudí
se v stud a hanu nad tím a zpět prahů
od oněch spějeme v neskoje tahu.
Leč aeolskou plec v břímě v rovnováhu
výš, vzdor v ni, na Diké nemni váhu,
odplaty strannosti. Výš v Haemu říše
i aetru. Saeculární slyšíš s výše
i lenejský tróp dštít?
To barda chant, to blud ctný v spíše
accustický! To rhapsodie mistra, budí
jež v exaltaci se:
On sám jest ještě výše!
Hestie naše věděti vám dává,
Hestie naše věděti vám dává,
že k banketu zve Perun. Čest ká, sláva!
Tabule nezvykle se nastavuje
a křeslo přináší, v řad rozstavuje.
I stínů, hérů dávno sbledlých v radu
zve roj ve ruiny kams Vyšehradu
či v Blaníku šeř a stín boku v vnadu.
Mníš na baffardů vzruch a gallopádu.
Hle, Bivoj kance, zubra v lačnost zvící
Trut nese, Esaua hlad v šošovici,
gastronom, fysiognom chuti bdící.
To nářez božské, věčné neskonalé
špíže jak hostů chór, bastardů v mále!
Leč Perun sousta nepřijímá, číš
jen s oslavencem v toist zvonit zříš,
se plnit, střídat. Tabule ot zpět
medvědu svému v šprým díl, sousto vmet’
své, blíž dvojici jak Odin vlků svých
v zvěst autentickou theogonie báje,
svědectví mythu, zkazku pověřenou
za havěť lačnou vždy, v chvil dlouhou, zmdlenou;
za kančí slaninu se o historii
dal s naším Palackým ve discours v harmonii.
Hle, s otcem specima a davu v stih
víc ve conference rozplývá vděk, taje,
co skřítek, bůžek, rek, host svého zraje
v vrch rozmaru.
V sled společnost ví mdlámdlá,
6
čím v českém Olympu v hřbet gorilla,
v visitu, nezřetelnou přítomnost.
A Perun manuál si přinést nechá,
mu jeho kómos stačí v hráze v dost,
v něm cercopů žeň, malv mis, langust těcha,
věž ústřic, desertů; to hrozen v van
lyaejský colosný či Canaan.
Však Hymettu med Plato božský v všem
stopuje, bradou kývá, host Blaníku strážný
jak, dílo samé bdí kdy v spánek vážný
a spočin opojení hostiny
chimerské, idólnosti v concurs ctný:
Ne, pošetilá myšlénka to byla,
jež žítí vašeho píď vyplnila,
lhůtu i dráhu, pane, přiťukněte
a Aenea tam v tabule bok mněte
též v pozdrav přátelský.
Cód ten kdy stiská
v dlaň čtenář šíře, encomiast v kryt chýže
bucolské, vesské samé, veň se hříže,
bardál v studijnosti touhu i tuchu, píli,
vždy doba nesměrná je cíli blízká.
V něm páky cyklopů ve rhytmu hrají
hymnus bacchanale vítězství v taji,
Husitů mlaty zvonit v něm se zdají,
Prokop jak, Štítný, Hus, ať v scénu zmýlí,
z Záboje prahu dob v šer v prestol kníže,
ať sať’s Hephaist sám, jehož pata se smířísmíří,
kdy zří jas feruleferule, v ké blaho víří,
Japeta, Elysia, v kolchické toury;
magnéské spěje stanz a vír ať z chmůry.
Kde penát, chochytka?
S Kollárem v ptáka
v ballabile Terpsichory na dupáka
či tanec moravský, slovenský mněte,
rozmarným který či. To v vaši čest
byl, pane, kvas, mistrovství svého vjmete
hold, Bivoje jej hodem frašným zvete
kančím, jejž arangoval Perun v čest
sám. Bivoj kus a material v špíž jen skyt’.
Pak v slávy imaginární ráj pozajděte,
v apartement spočinu a kobu shon
na ves, tož snění himerského v sklon.
Pierro, namoč štětec, sáhni v nitro
pro scálu stanze, trill, tróp, ódy v tříseň,
v io triomphu slav bacchanale v píseň
v pych, v salom i audonis!
Bellonou’s v kmit,
kde střet zve za právo či pravdu v svit.
A zří chór olympský, ves divák v roj,
zří, plesá žhavost, cohortě děl v skoj
že vaší, apoti kdys probuzení
jak na dineru spočin tobě v mžení,
ó mistře, blahosklonné: Dobré jitro,
Perun, ot otci lidu, obecnosti.
Hřmí kol, kyn k legii v žas minulosti:
Io, nach hór, Lucifru svit, patrie,
ti vlídný! – Hlas vmísí v orgie
ty chimerské se, nadpřirozné. Io, cód
mistra a oslavence v písma pot,
tož historie národa evangelium!
To módy pošinutí epicenium
též klienta a mysta pierského,
je stupeň v Haemos studia ouvrage v zdroj
Herodota ve troclodyta zkumu.
I v refrainu opáčí plaše dumu
co echo věrné meloduje nitro
v vibraci: Io, genius specima z všeho,
kolébka Hodslavic!
Má vlasti, dobré jitro!
FIN.
7
Tableau de matineè
occassionelidy parhesie jubilejní a epicenia a chapitry a verše úvodní v výčet spec. a detaillový:
I. Co o životních, lidskosti se přete... II. Zásluhy zbývá moře. Výš!... III. Co tvoří člověka?člověka? – Děj, běh jen dráhy....dráhy... IV. Zřel’s ve své práci visiony králů....králů... V. Vždy vůle účel i reguli střídá....střídá... VI. Hestie naše věděti Vámvám dává....dává... Fin.
Na zadní straně obálky obvyklý výčet. (Viz výčet!)
E: av; 2004
[8]