PEGAS MEDITUJE.

Stanislav Mráz

Je krása energie, slyším zníti. Je přenos mohoucnosti, není věčná. A ihned na to nóty navazují a explikace: Také krása neví dne ni hodiny, není nesmrtelná. Se rodí, přerozuje, obnovuje, křísí i vzniká, leč též zaniká. A z živelnosti tvé mít podložení musí. Ty nad svou energií též musíš bdít, bys splodil ji i schvátil. Lakotnost chimerská je dvakrát dým. Je krásy území, kam stačí energie. Její i ústředí, media její mysta. Tak od ukáznění vše odvislým je dvakrát. Ale při vyjezděnosti i disciplina obrousit se můž’. Je její setrvalost dvojsmyslná. Potíž se neznamená, semklost kázně a energie výron uniká... A dobře tak. K šklebu i podcenění by došlo tak se. Nedáš, energie, nerodíš vzdorovitá, neplodná? A bard by otočil se k energii a káral by a přel se s sílou vlastní. A krása doznala by ponížení, pohanu, urážka by zrodila se lénu posvátnému, pro Pierru zlatitou pohana a hýřila by. Ne neskonalost, krása je energie! To rcete, epigon tuk v pozor staví fóra a snaživec jak athlet tuží svaly. Grazie v souboj pojďte! Musy v turnaj, leč jiný, smysl je míň chimerský a neskutečný juž. Umění tím jistě nebude znehodnocováno, ježto vzkyne, rek přijde, jenž se zahonosí v pych tož v foru, že sama Homéra shltnul i s střevy, jich obsahem vybraným. Či to pokyn kráse, by hlasem sytým, posíleným jen hovořila? Však sotva stačí podklad, když v lebi netkví klobouk apokalyptický. Ty musíš v skráň mít kápi, vínek daru v specima předurčení mysta. Pozývá, přizývá v atrium kdo? My jsme robustní, ježto jest krása také robustnosti a živelnosti božské dědictví, výhrada. A energií jest a původ můžmít, jak bublina, z třtiny! Confesse umělce zda potom zní: Jsem artist, sám jsem, z direktivnosti vše beru a vážím! Ten je vzchod a původ, z nicu! Tak tvořil neskutečnou ideou, ze schema také pratvořitel Zan. Krása je energie, autor je bez myšlénky. Ona oživí jak apota, jen v forum přijď, v břeh, třeba v klín síť rybí. Je všech a ve všech. Liberální v vrch poznatek, these. Hudba nitra, která dští, plá, vzchvívá, nasazuje, určuje. Hle velké věci nechtí stačit dnes. Však stačí naděje kyn širé rotě. Med Haemu, přinesený věštci, dým, a posvěcenými Pierry sluhy, kastráty, avšak stačí vepři módy, jenž v čtverhran fora, nároží cest postaven, když rozmažeš mu kol úst všaké lejno. Tož slibů, domněnek a předstírání. A proto cápek kýs spěl do kuchyně, by nacpal břich a získal požitky za požitky a sladké lahůdky. Tuk za tuk speculoval, účtoval, směnit mnil, dát a odměřoval dósy. Však když se nejvíc a důkladně napral, že břich se zdvihmu samý pod nos v glób, když mohl naň jak na vrch vystoupiti Sinaie, zmdlel a zhloup’, byl tupým zhola a pozdřímnul, na krásu, energii a počin celý prvků výměny a darů, lén a dědictví, na úkol, účel, úmysl, dílo, na obměnu žití, síly, na exaltaci a Mus devět v chór, na cestu v Parnas stezí příkrou výš v lán trojí stupňů, dím na energii, na čar i trud, jak na smrt zapomněl.

Místa a osoby V textu básně jsme se pokusili najít slova, která označují konkrétní místa (města, státy atp.) a osoby. Výstupy jsou založeny na datech z projektu PoeTree (místa) a ruční anotace básní pracovníků UČL (osoby)."

v básni jsme nalezli 1 místo, v básni jsou označena takto
V této básni jsme nenašli žádné osoby

Patří do shluku

střet, léno, um, onyx, sol, pól, mim, ká, nard, směnit

71. báseň z celkových 454

Podobné básně

Deset básní ze stejného shluku jejichž vektorová reprezentace je zobrazené básni nejblíže.

  1. báseň bez názvu (Stanislav Mráz)
  2. Hermafrodit. (Jaroslav Vrchlický)
  3. OKAMŽIK. (Josef Lukavský)
  4. báseň bez názvu (Stanislav Mráz)
  5. Gentucca. (Jaroslav Vrchlický)
  6. Vkus tříbí se a alcaiský chór vzplane... (Stanislav Mráz)
  7. FRASEUŘI. (Stanislav Mráz)
  8. Opium Psyché krása oživuje... (Stanislav Mráz)
  9. Čím Psyché schamana, hrou fantaisie... (Stanislav Mráz)
  10. SLOKY O STARÉM MOČÁLU. (Antonín Sova)